Overstappen naar een ander salarisadministratiekantoor kan een verstandige keuze zijn als je niet (meer) tevreden bent over de service, communicatie, de kosten te hoog vindt of als je op zoek bent naar een kantoor dat beter past bij de specifieke bedrijfsbehoeften.
In dit artikel leggen we je graag uit wat de redenen kunnen zijn om over te stappen, waar je rekening dient te houden bij een eventuele overstap en hoe wij je bij een eventuele overstap daarbij kunnen helpen.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je als bedrijf ervoor zou kiezen om over te stappen naar een ander salarisadministratiekantoor.
Hieronder een aantal veelvoorkomende redenen om over te stappen.
Kosten: Soms kunnen de kosten van het huidige salarisadministratiekantoor te hoog zijn in verhouding tot de geleverde service. Je kunt ervoor kiezen om over te stappen naar een ander salarisadministratiekantoor die betere tarieven biedt zonder concessies te doen in de kwaliteit.
Slechte communicatie: Gebrek aan effectieve communicatie kan leiden tot misverstanden, fouten en frustratie. Als je als bedrijf constant worstelt met communicatieproblemen met je huidige salarisadministratiekantoor, kan het verstandig zijn om over te stappen naar een dienstverlener die beter communiceert en meer betrokken is bij de behoeften van je bedrijf.
Kwaliteit en service is niet (meer) naar verwachting: Als je huidige salarisadministratiekantoor waar je mee samenwerkt niet voldoet aan de verwachtingen qua servicekwaliteit, zoals het niet tijdig beantwoorden van vragen, het maken van fouten in de salarisadministratie of het niet bieden van voldoende ondersteuning, kan overstappen naar een andere kantoor een oplossing zijn.
Wanneer je dus om wat voor reden dan ook niet meer tevreden bent met je huidige salarisadministratiekantoor kan overstappen de oplossing zijn.
Het is wel belangrijk om voordat je overstap rekening te houden met een aantal belangrijke zaken.
Lopend contract: Controleer eerst je contract met je huidige salarisadministratiekantoor. Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van eventuele opzegtermijnen of andere voorwaarden die van toepassing kunnen zijn.
Migratie van gegevens: Een ander punt waar je rekening mee moet houden bij het overstappen naar een ander kantoor is het veilig en nauwkeurig migreren van de salarisadministratiegegevens. Zorg ervoor dat het nieuwe kantoor in staat is om deze gegevens naadloos over te zetten en dat zij de nodige maatregelen nemen om de vertrouwelijkheid van de gegevens te waarborgen.
Expertise en ervaring: Wanneer je overstapt naar een nieuw salarisadministratiekantoor wil je natuurlijk dat ze de nodige expertise in huis hebben en ervaren medewerkers in dienst hebben.
Bij HetSalariskantoor.nl hebben wij klanten uit diverse branches en zijn we op de hoogte van de laatste wet- en regelgevingen.
Communicatie: Eén van de redenen van overstappen kunnen de slechte communicatie zijn. Ook bij een eventuele overstap is het belangrijk dat de communicatie goed is.
Open communicatie is essentieel tijdens het overstapproces. Zorg ervoor dat u duidelijk communiceert met zowel uw huidige als toekomstige salarisadministratiekantoor om ervoor te zorgen dat alle aspecten van de overgang soepel verlopen.
Kosten: Wanneer de kosten het belangrijkste punt zijn waarom dat je over wil stappen van loonadministratiekantoor, vraag dan goed na of er nog bijkomende kosten zijn of dat men met een all-in tarief werkt.
Vergelijk dus ook goed de kosten van het nieuwe salarisadministratiekantoor met wat je momenteel betaalt.
Wanneer je graag over wilt stappen van salarisadministratiekantoor dan helpen wij je daar graag bij.
Hiervoor neem je het beste vrijblijvend contact met ons op om kennis te maken. We gaan dan vervolgens samen kijken naar wat mogelijk is en hoe we de overstap zo gemakkelijk en soepel mogelijk kunnen laten verlopen.
Dit zodat jij als ondernemer je zo veel mogelijk om je kernactiviteiten kunt blijven richten.