Wat zijn de kosten van Payrolling?

Voor Payrolling geldt dat er behoorlijk wat interessante voordelen aan verbonden zijn. In eerste instantie kan je rekenen op heel wat meer gemak, maar daarnaast is er ook sprake van een verhoogde flexibiliteit. Daarnaast is het zo dat er door Payrolling ook minder risico’s bestaan waarmee je kan worden geconfronteerd. Indien je kiest voor Payrolling kan je er dan ook op rekenen dat de partij waar je een beroep op gaat doen instaat voor alles inzake:

Voor het uitbesteden van deze werkzaamheden wordt een bepaald tarief afgesproken. Dit tarief wordt gebaseerd aan de hand van het bruto uurloon van de medewerker. Dit uurloon wordt vermenigvuldigd met de zogenaamde omrekenfactor. Zou jij graag meer te weten willen komen over de mogelijkheden en voordelen van Payrolling? Zou je bovendien ook graag willen ontdekken hoeveel de Payrolling kosten nu precies bedragen? Lees dan vooral snel verder!

Wat zijn de voordelen van Payrolling?

Voordat we dieper ingaan op de Payrolling kosten is het natuurlijk ook interessant om even alle voordelen toe te lichten waar je op kan rekenen bij Payrolling. In principe is het zo dat er sprake is van vier verschillende risico’s waar je aandacht aan dient te besteden. Denk hierbij aan de volgende:

  1. Er is geen sprake meer van het werkgeversrisico;
  2. Je kan de salarisadministratie uitbesteden;
  3. Er is geen sprake van extra accountants of juridische kosten;
  4. Er moet geen investering gebeuren in bedrijfssoftware voor personeel;

Veel mensen staren zich in de praktijk toch nog een beetje blind op het feit dat er kosten aan Payrolling verbonden zijn. Dat is natuurlijk zo, maar tegelijkertijd kan je ook rekenen op heel wat interessante besparingen. Dat maakt bovenstaand overzichtje wel duidelijk. Door te kiezen voor Payrolling beschik je ook meteen over slechts één contact voor alle HR-zaken. Op deze manier wordt voorkomen dat je diensten bij meerdere bedrijven of instanties dient in te kopen. Zo kunnen de kosten merkelijk lager uitvallen. Er mag dan sprake zijn van bepaalde Payrolling kosten, je mag je hier duidelijk niet blind op sporen. Je bespaart er namelijk ook behoorlijk wat mee!

Hoe worden de Payrolling kosten berekend?

De Payrolling kosten die worden afgesproken met de ondernemer worden altijd gebaseerd aan de hand van de zogenaamde omrekenfactor. Voor deze omrekenfactor geldt dat ze is opgebouwd uit verschillende elementen. Het gaat hierbij om (bijvoorbeeld) de volgende zaken:

Bovenstaande is slechts het puntje van de ijsberg. In de praktijk kan er dan ook worden geconcludeerd dat een omrekenfactor nog uit heel wat meer andere elementen ook bestaat. Voor elke payroller geldt dat hij of zij een andere omrekenfactor kan hanteren. Omwille van deze reden is het bij het uitvoeren van een vergelijking tussen verschillende payrollers altijd van belang om appelen met appelen en peren met peren te vergelijken. Alleen op deze manier zal je echt een goed beeld krijgen van welke Payrolling kosten voor jou nu echt het meest interessant zijn.

Terug naar boven